III. Országos Középiskolai Teremtésvédelmi Verseny

A református Ökogyülekezeti Mozgalom és az evangélikus Ararát Teremtésvédelmi Munkacsoport idén immár harmadszor rendezte meg az Országos Teremtésvédelmi versenyt középiskolások számára. A Teremtés Hetének soproni zárónapján Victor András és Szűcs Boglárka az Ökogyülekezeti tanács tagjai adták át a vetélkedő nyerteseinek a díjakat. A második helyezést elért Akaratos Aranyos Aranyhalak csapata nem tudott részt venni az ünnepen, így az első helyezett Csonka Sándort és a harmadik helyen végzett Mus Musculus csapatból Katona Kittit kérdeztem a versenyről.

R: Az idén harmadszor rendezték meg az Országos Teremtésvédelmi versenyt. Hogyan jött a jelentkezés ötlete?

S: Mivel otthon, a családunk számunkra nagyon fontos a környezetvédelem, ezért anyukám hívta fel a figyelmem erre a versenyre, így neveztem be rá.

K: Mi a bonyhádi evangélikus Petőfi Gimnáziumból érkeztünk, mindannyian kollégisták vagyunk és az ottani lelkész, aki egyben a hittantanárunk, ő hívta fel a figyelmünket a versenyre. Nem is kellett sokat győzködni minket, így neveztünk be hárman a versenyre.

R: Mik voltak a feltételei a versenynek? Hogyan történt a nevezés?

S: Középiskolás tanulók nevezhettek 14-19 éves korig, viszont én csak 8. osztályos vagyok, de a koromból adódóan pont megfeleltem a feltételeknek.

K: Fontos, hogy felekezeti hovatartozástól függetlenül lehet csatlakozni a versenyhez, maximum négyfős csapatokban. Az idei versenynek az volt az újdonsága, hogy a nevezési adatlapot és a feladatokat online felületen kellett eljuttatni a zsűrinek.

R: Hogyan zajlik egy ilyen verseny? Több fordulót is kellett teljesíteni?

S: A verseny öt fordulóból áll, de nem volt szükséges mind az ötöt teljesíteni, folyamatosan lehetett csatlakozni, az, hogy ki nyer, a végső pontszám alapján dőlt el.

R: Milyen feladatokat kellett teljesítenetek?

K: Minden fordulóban egy adott téma alapján kellett dolgoznunk. Az első egy esszé jellegű feladat volt, az energiatakarékossággal kapcsolatban. Majd egy gondolattérképet és egy plakátot kellett készítenünk, ezután egy kisvideót kellett szerkesztenünk.

 

R: Melyik feladat tetszett a legjobban?

S: Az én kedvenc feladatom a videó készítése volt, amiben egyik osztálytársam segített és arról szól, hogyan védjük a környezetet, ne szemeteljünk és ügyeljünk a szelektív hulladékgyűjtésre. Szerintem ez segített hozzá a győzelemhez.

K: Volt egy feladat, ahol gondolattérképet kellett készíteni egy megadott program segítségével, viszont ez a program technikai okok miatt nem működött egy csapatnál sem, de az egyik csapattagunk, Nóri talált egy újabb verziót, így sikeresen megoldottuk ezt a feladatot.

R: Milyen hosszú volt a verseny?

K: A tavalyi tanévben kezdődött, június negyedikén és egészen szeptember 20-ig tartott, így volt időnk a feladatok átgondolására és rendesen utánajárhattunk az adott témáknak.

            

R: Hogyan tesztek a hétköznapokban a környezetünk védelme érdekében? 

K: Mivel nem vagyunk otthon sokat, ezért a kollégiumi életről tudok beszélni az egész csapat nevében. A szelektív hulladékgyűjtésre nagy hangsúlyt fektet a kollégium vezetősége is. Számunkra fontos szempont, hogy majd a gyerekeinket is tudatosan erre neveljük. Mivel mi is ezt tanultuk meg, a környezetvédelem a hétköznapjaink részévé válik és bármilyen erőfeszítés nélkül fogjuk átadni ezt a tudást.

S: Otthon nálunk is fontos szempont a környezetvédelem, leginkább a szelektív hulladékgyűjtéssel teszünk mi is ezért, hogy megvédjük a környezetünket. 

 

Remélem hasznos tudással gazdagodtatok a feladatok megoldása közben, és jövőre is neveztek a versenyre! Szívből gratulálok nektek!

                                                                                                                        Szénási Réka